דלתות כניסה לבניין

דלתות כניסה לבניין משותף מוצבות בחזית הבניין ולכן העיצוב שלהן משפיע על כל אזור הכניסה. ניתן לבחור בדלת מזכוכית או אלומיניום, דלת מכנית או חשמלית בהתאם לצורך שלכם. מעבר לחשיבות האסתטית, הדלתות צריכות לאפשר כניסה ויציאה של הולכי רגל מהבניין בקלות ובנוחות.

בנוסף, הדלת צריכה לעמוד בתקנים של בטיחות, נגישות וכן בידוד רעשים ובידוד מפני פגעי מזג אוויר. משום כך, בעת בחירת דלתות כניסה, מומלץ לבחור ביצרן עם ותק וניסיון משמעותי.

במאמר זה נפרט אודות התקנים הנדרשים לשם התקנת דלתות כניסה ונעמוד על חשיבותם.

קטלוג תמונות של דלתות כניסה לבניין משותף

כיצד להתקין דלתות כניסה לבניין בצורה טובה

על מנת להתקין דלתות כניסה לבניין בצורה שבאמת תשרת את דיירי הבניין בצורה טובה, יש לוודא שדלת הכניסה עומדת במספר תקנים חשובים שעליהם נפרט להלן:

  • נגישות – מטרת תקנות הנגישות היא לאפשר לאנשים עם מוגבלות פיזית להיכנס באופן עצמאי למבנה. מכיוון שדלתות שאינן עומדות בדרישות יכולות להוות מכשול בפני אנשים המרותקים לכיסא גלגלים, עיצוב הדלת חייב לקחת בחשבון את נושא הנגישות.
  • בידוד מפני חום וקור – דלתות הן לרוב מרכיבים בעייתיים במעטפת התרמית של הבניין. בעיות אופייניות כוללות איבוד חום וקור עקב תנועת אוויר מבחוץ במהלך פעולת הדלת וכן איבוד חום וקור מתנועת אוויר גם כאשר הדלת סגורה. בעיות של שמירה על טמפרטורה גם במצב סגור נובעות מאיטום לקוי או עקב שימוש בחומרים לא מתאימים עבור הדלת עצמה.
  • בידוד מפני רעשים – רמת הבידוד של הדלת מפני רעשים היא פונקציה של דליפת האוויר מסביב לדלת וגם של החומרים מהם עשויה הדלת. ניתן לשפר את הבידוד על ידי הגדלת המסה של מסגרת הדלת ושיפור האטימה של הדלת.
  • הגנה מפני לחות וחדירת מים – עמידותן של דלתות כניסה לבניין בפני חדירת מים היא פונקציה של אופן התקנת הדלת וגם של צורת ניקוז המים הקיימת במסגרת הדלת.
  • בטיחות – דלתות זכוכית הנפתחות בצורה אוטומטית, חייבות להיות מצוידות במערכת בטיחות הכוללת חיישנים ההופכים את כיוון הסגירה כאשר משטחי הדלת נתקלים במכשול. מנגנון זה נועד למנוע פציעות חמורות הנובעות מסגירה לא רצויה של הדלת.
  • עמידות ותוחלת חיים – מאחר ודלתות הכניסה נמצאות בשימוש אינטנסיבי, יש להן תוחלת חיים קצרה יותר והן דורשות תחזוקה ברמה גבוהה יותר. תוחלת החיים של הדלת היא פונקציה של אופן בניית הדלת, עמידות חומרי הבניה ומסגרת הדלת.
  • תחזוקה ויכולת ניקיון – דלתות וחומרי איטום היקפיים דורשים תחזוקה שוטפת. תחזוקה ראויה מאריכה את חיי הדלת ושומרת על התפקוד התקין שלה. בדלתות שלא תוכננו והותקנו כראוי התחזוקה תהיה קשה יותר ואורך חיי הדלת יהיה קצר יותר.

סוגי דלתות כניסה לבניין משותף

כאמור, דלתות כניסה לבניין משותף מוצבות בחזית הבניין ולכן ניתן לומר שהן הפנים של הבניין. ניתן לעצב את הדלתות בצורות ואופנים שונים אשר משפיעים על הנראות והפונקציונאליות שלהן.

להלן נפרט אודות סוגי הדלתות הקיימים:

  • דלתות כניסה מזכוכית – היתרון וגם החיסרון של דלתות אלו הוא שניתן לראות דרכן את כל מי שנמצא בתוך הבניין. משום כך, נעשה שימוש רב בדלתות אלו בבנייני משרדים ובתי מלון למשל, אך פחות בבתים פרטיים ובנייני מגורים. דלתות זכוכית הינן שבירות יותר מדלתות פלדה והמנעולים שניתן להתקין בהן חלשים יותר מאלו שניתן להתקין בדלתות פלדה או עץ למשל. דלתות כניסה לבניין העשויות מזכוכית יהיו מצוידות על פי רוב במערכות פתיחה וסגירה אוטומטיות עם חיישן.
  • דלתות אלומיניום עם זכוכית – דלתות שנראות אלגנטיות ומתוחכמות יותר מדלתות זכוכית רגילות. מדובר בדלתות זכוכית גדולות אשר מוחזקות עם מסגרת אלומיניום סביבן. שילוב זה נראה נהדר וגם מאפשר התקנת אמצעי אבטחה בקלות וביעילות רבה יותר מאשר בדלתות העשויות כולן מזכוכית. משום כך נעשה שימוש נרחב בדלתות כאלו הן בבנייני משרדים והן בבנייני מגורים.
  • דלתות כניסה מעץ – משמשת בעיקר עבור בתים פרטיים אך פחות בבנייני מגורים ומשרדים. דלתות עץ אינן מותקנות על פי רוב בחזית הבניין כי עץ אינו יכול לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים לאורך זמן.
  • דלתות כניסה מפלדה – בדלתות אלו נעשה שימוש בעיקר במבנים מסחריים בגלל העמידות הרבה שלהן ורמת האבטחה הגבוהה שהן מספקות. גם בסוג דלתות זה לא נעשה שימוש רב בחזית הבניין עקב היותן מסורבלות ופחות אסתטיות לעין.

מה חשוב לבדוק בעת התקנה ורכישה של דלת כניסה לבניין?

בעת התקנה של דלתות כניסה לבניין משותף, חשוב לוודא כי הן עומדות במספר תקנים חשובים כגון: עמידות לחום ולקור, נגישות לנכים, בידוד מפני רעש, הגנה מפני לחות וחדירת מים ועוד. משום כך, מומלץ לרכוש דלתות כניסה מחברה ותיקה ואמינה אשר הינה בעלת מוניטין מעולים בתחום זה.

חברת תיבות עוסקת בייצור והתקנה של דלתות כניסה לבניין החל משנות השלושים של המאה שעברה. לחברתנו ניסיון עשיר בעבודה על פרויקטים מגוונים בתחום של ייצור והתקנת דלתות כניסה עבור פרויקטים של בנייני מגורים ובנייני משרדים.

בתיבות עובד צוות מיומן אשר יעמוד לרשותכם לאורך כל שלבי הרכישה ותהליך ההתקנה של דלת הכניסה החדשה שלכם. הלקוחות שלנו נהנים מיחס אישי במיוחד ולכן נשארים נאמנים לנו לאורך שנים ארוכות. אנו מזמינים גם אתכם להצטרף למאגר לקוחותינו המרוצים. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

פרויקט דלתות כניסה בבניין

היכן מומלץ לרכוש דלתות כניסה איכותיות?

במאמר זה פרטנו אודות התקנים הנדרשים בהם נדרשות דלתות כניסה לבניין לעמוד. דיברנו על חשיבות נושא הנגישות, על הצורך בבידוד הולם מפני חום וקור וגם מפני רעשים, על הצורך בהגנה מפני חדירת מים, נושא התחזוקה והניקיון וכמובן נושא הבטיחות.

בהתחשב בכל המרכיבים הללו, ניתן לומר כי ההחלטה היכן לרכוש דלתות כניסה לא יכולה להיעשות כלאחר יד. לפני קבלת ההחלטה חשוב לבדוק את הותק של היצרן, את הניסיון שלו וכמובן את המוניטין.

חברת תיבות מייצרת ומתקינה דלתות כניסה לבניין משותף

חברת תיבות הינה חברה ותיקה ואמינה המייצרת דלתות כניסה לבניינים החל משנת 1936. החברה מחזיקה במוניטין מעולים והיא מספקת שירות למשרדי ממשלה, מוסדות, פרויקטים של התחדשות עירונית, תמ"א 38 ועוד.

אם אתם מתלבטים היכן לרכוש דלתות כניסה לבניין שלכם, אתם יכולים להפסיק להתלבט כי הגעתם למקום הנכון. צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

/ 5.

דילוג לתוכן